Tuesday 27 August 2013

ANTI PENUAAN YANG SANGAT BERKESAN.. KOLOSTRUM ALPHA LIPID.



ALPHA LIPID LIFELINE : MELAMBATKAN PENUAAN

Kolostrum dan Anti Penuaan

 

Penuaan melembabkan kita. Ia mempengaruhi kesihatan kita, rupa fizikal kita dan kualiti kehidupan secara keseluruhannya. Penyelidikan terperinci menunjukkan kolostrum adalah unik kerana ia hanya membekalkan hormon-hormon anti penuaan di dalam keseimbangan yang sempurna, seperti yang dikhendaki oleh alam. Itulah sebabnya tiada kesan-kesan sampingan pengambilan kolostrum walaupun pada dos yang lebih tinggi.
Hormon-hormon Awet Muda
Proses penuaan dikaitkan secara langsung dengan pengurangan hormon-hormon terutamanya Hormon Pertumbuhan (GH). Pengeluaran GH dalam badan kita mula menurun daripada waktu baligh lagi. Apabila mencecah 61 tahun, paras GH hanya 20% daripada paras sewaktu kita berusia 21 tahun. Inilah sebabnya kenapa kebanyakan dari kita mula menampakkan simptom-simptom penuaan apabila usia mencecah 40an. Antara simptom-simptom penuan GH ialah:
  • Pengurangan tahap pergerakan dan tenaga.
  • Kulit berkedut dan rambut beruban putih.
  • Hilang keupayaan penyembuhan.
  • Kehilangan isipadu otot.
  • Pertambahan lemak.


Kajian menunjukkan bahawa meningkatkan GH ke tahap yang normal dapat mengurangkan segala simptom-simptom ini. Namun supplemen GH yang tidak asli selalunya tidak seimbang dan tidak dianggap 100% selamat.Kolostrum sebagai Pengganti Asli Hormon
Kolostrum diperhatikan bekerja seperti GH dengan tiada sebarang kesan sampingan yang tak selamat. Apabila kolostrum diambil sebagai supplemen, kulit nampak lebih muda, kesan usia dan bintik-bintik hitam akibat penuaan hati mula berkurangan, isipadu tulang dan ketumpatan serta isipadu otot juga bertambah. Tahap ketahanan tubuh melawan penyakit dan paras tenaga turut meningkat. Tahap lemak berkurangan dan fungsi seksual pula meningkat. Warna dan kekuatan rambut mula kekal.
Kolostrum juga mengandungi faktor-faktor pertumbuhan penting, seperti pertumbuhan epidermal (EGF), memiliki darjah tertinggi keupayaan merangsang regenerasi sel dan penyembuhan luka. Di samping faktor-faktor pertumbuhan, kolostrum dipenuhi kandungan-kandungan utama lain yang membantu mengekal, mengawal atur dan memulihkan sistem tubuh badan.
  • Antioksida - Dihubungkaitkan dengan perkembangan keupayaan kognitif dan daya ingatan, membersihkan radikal-radikal bebas (penyebab kanser, penyakit jantung dan strok) daripada sistem badan kita.
  • Anti-inflamasi - Membantu menyembuhkan badan dan melawan penyakit-penyakit seperti Reumatoid Artritis.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...